اعتکاف؛ اقیانوس بی کران معنویت
کد خبر: 3224255
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲

اعتکاف؛ اقیانوس بی کران معنویت

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه اعتکاف اقیانوس بی کران و بی پایان معنویت است، گفت: مراسم پرفیض اعتکاف مانند سنگری برای جوانان و نوجوانان در برابر تهاجمات فرهنگی دشمنان و لغزش‌های روزمره خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت‌ الاسلام والمسلمین جمال یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در ستاد هماهنگی اعتکاف که امروز، 8 اردیبهشت  در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان برگزار شد، با بیان اینکه خدمت گزاری به معتکفین اجر و ثواب بالایی دارد، اظهار کرد: برخی برنامه های عبادی در اسلام واجبات و بعضی از مستحبات هستند.

وی با بیان اینکه اعتکاف از تکالیف مستحبی است، افزود: اگر فردی نذر کند که درصورت گرفتن حاجت خود به اعتکاف برود در این صورت اعتکاف جزء واجبات خواهد شد لذا برخی عبادات با وجود اینکه جزء مستحبات هستند به سبب داشتن رتبه بالای انسانی و ایجاد تقرب الهی مورد اهمیت بیشتری می یابد.

حجت الاسلام یاری با اشاره به فرمایشات پیامبر اسلام(ص) تصریح کرد: اگر فردی در راه خدا کاری را انجام دهد یا در راه خدا جان خود را فدا کند آن شخص مرگ طبیعی ندارد بلکه شهید محسوب می شود و در نزد خداوند جایگاهش رفیع خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه جهاد همیشه در میدان نبرد با اسلحه نیست، گفت: جهاد نفس بزرگترن جهاد است یعنی فرد با خواسته ها و هواهای نفسانی اش مبارزه کند، مبارزه با نفس به وقوع نمی پیوندد مگر اینکه فرد در میدان عمل ورود پیدا کند و و در راستای تربیت و اصلاح خویش گام بردارد.

وی با بیان اینکه در عصر مدرن زندگی کی کنیم، بیان کرد: عصرامروز، عصرفناوری اطلاعات است و الاع رسانی به اوج قدرت خود رسیده  و برخی از این فناوری‌ها به تخریب و انحراف جامعه می پردازند اما در دین مبین اسلام  و پیروان راستینش این انحرافات تاثیری ندارد و نقشه های شوم دشمنان نابود می شود.

حجت الاسلام یاری با بیان اینکه اعتکاف اقیانوس بی کران و بی پایان معنویت است، یادآور شد: جوانان ما مورد تهاجمات فرهنگی متنوع دشمنان قراردارد، ولی با حضور در محافلی همچون اعتکاف  و رشد و تربیت در عرصه عبادت ایمن خواهند بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی تصریح کرد: انس با قرآن، نجواهای عارفانه و شب زنده داری در اعتکاف می‌تواند بخشی از نیاز معنوی و اعتقادی جامعه را فراهم کند، مراسم پر فیض اعتکاف مانند سنگری برای جوانان و نوجوانان در برابر تهاجمات فرهنگی دشمنان و لغزش‌های روزمره خواهد بود.

captcha